ادبیات پارسی

بستری برای انتشار دلنوشته هایم

ادبیات پارسی

بستری برای انتشار دلنوشته هایم

در این بلاگ جلوه های زیبای ادبیات و اشعار پارسی را با متون و داستان های زیبای ادبی به نمایش خواهیم گذاشت.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
پیوندهای روزانه

انشا ادبی با موضوع زمستان و بهار

دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹ ب.ظ

کول بار دگر بار دارد بسته می شود. زمستان به آرامی رخت می بندد. زمستان! زمستانی که نیامده رفت! زمستانی که تا همین دیروز جوان بود امروز مو هایش رنگ میراثش برف شده است. زمستان وداع تلخ آخرش را این روز ها می گوید با آنکه هر سال با غرور وارد می شود و یلدا او را بر عالم و آدم معرفی می کند.


ادامه انشا در بخش ادامه مطلب

کول بار دگر بار دارد بسته می شود. زمستان به آرامی رخت می بندد. زمستان! زمستانی که نیامده رفت! زمستانی که تا همین دیروز جوان بود امروز مو هایش رنگ میراثش برف شده است. زمستان وداع تلخ آخرش را این روز ها می گوید با آنکه هر سال با غرور وارد می شود و یلدا او را بر عالم و آدم معرفی می کند.

شاید زمستان دیگر پیر شده است و توان برف را ندارد. شاید از دستمان ناراحت است! شاید زمستان قصد ریا ندارد ! شاید ها بی شمارند! اما افسوس که جواب ها انگشت شمار اند.

زمستان با ما قهر کرده است ؛ از دست ما انسان های ماشینی خسته است. شاید دنیا را برای زمستان زیادی گرم کرده ایم تا گرم شود اما ما او را سوزاندیم. ما زمستان را از خود دلخور کردیم. شاید زمستان از پیش ما رفته باشد اما ...

زمستان خواهد رفت و بهار او را از ذهن ما هم فراری خواهد داد. بهار آنقدر سیاهه ی لشکر دارد که زمستان بی کس مقابل آن ها کم می آورد و می رود پیش خدا و خدا او را یک سال دلداری می دهد تا دوباره پیش ما برگردد. بهار هم که ظاهرا آمده است تا بماند!

بهار سوار بر اسب سفید خود با لشکری از سرسبزی و زیبایی و آرامش و نسیم و گل های زیبا می آید. نسیم به آرامی می وزد و رایحه ی گل را پخش می کند. عطر گل برای درخت چون می است. تا رایحه ی گل به مشام درخت می رسد، درخت و نسیم با هم به رقص زیبای بهاری خود در می آیند و آرامش را در طبیعت بهار دو چندان می کنند. ابر هم که گویی گوش به زنگ است تا بهار صدایش کند. بهار با پیک نسیم صدایش را به ابر های دور می رساند و ابر ها همه می آیند! همه!

ابر ها می آیند و اولین عیدانه هایشان را بر گل و برگ و درخت و سبزه و خاک اهدا می کنند. ابر از خوشحالی اشک شوق می ریزد. ریز قطره های باران که از چشم های ابر می آیند ، در راه فقط می خندند. گاه صدای قهقهه شان را می توان به وضوع شنید. ریز قطره های باران به خاک که می خورند سبزه و گل می شوند . به درخت می خورند و برگ می شوند و  به برگ می خورند و شبنم می شوند.

قطره های باران به آرامی درخت را از خواب شیرینش بیدار می کنند و درخت هم برگ هایش را به نسیم و باد و باران هدیه می کند و همه جا سرسبز و پاک و زیبا می شود! همه جا!

بهار می آید و عالم و آدم را شاد می کند تا روزی که با افتخار به خواب ابدی فرو رود. تا روزی که میراثش را به فرزند گرم منش خود تابستان باقی بگذارد و باز هم بهار می آید!

نظرات  (۳۰)

اقای مهران بسیااااااااااااااااااررررررررررعاااااالللیییی خیلی ممنون منم ۱۶سالمه ونویسندم

داغان بود
awli bd mmnon az zahmateton
  • تیزپرقهرمان
  • اگه مقدمه ونتیجه داشت بهتربود

    میشه کمکم کنیم چگونه رای امتحان انشا بخوانم


    عااااااالی
    بود .
    عزیزم
    اصلا هم به حرف هایی که اینا میزنن توجه نکن
    بسیار عالی بود ممممممممممممممممممممممممممممممممننننننننننننننننننننننننننننننوووووووووووووووووووووووووووووووووونننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
    علی بود
    عالی بود عاااالی...دستتتتتتتت درد نکنه
    مرسی عالی
    ممممممممممممممممممممممممنون.............فوق العاده بود
    عالییییی. لایکککک

    واقعا ممنون من عاشق انشا های احساسی ام مررررررررررررررررررررسسسییییییییییییییییییییی
    نچ نچ اییییییی فاطمه بی تلبببیییتتتتتت یکم خودتو کنترل کنی بد نیس هااااااااااااااااااااا......انشا عالی ممنون        
    حاجی جون تگبر الله
    سلام و خسته نباشید خدمت تمام افرادی که در زمینه ی شکوفایی جوانان و البت فردی که در زمینه ی انشا و مطلب نویسی فعالیت داشته است ارزوی موفقیت دارم . و البت شما خانم فاطمه و اقای مهران هر فردی که در اینجا رفتاری از خون نشان میدهد مبنی بر رفتار خانوادگی و کردار و فرهنگ خانواده ی خویش است . پس اگر کسی در هر زمینه ی به شما جوانان کمک کرد به جای این حرف ها تشکر کنید .
    با تشکر
    آآآآحرف مفت نزن  توگوزمم نیستی شرت نگو👍
    آآآآچرت وپرت نگولطفااگه توقشنگ تربلدبودی نمیومدی اینجابعدشم تواگه تونستی 5خطم بنویسی من اسمموعوض میکنم
    بد نبود من از این قشنگ تر می نویسم
    خییییییییلییی زیبببببببببببببباااااااااابود
    عععععععععععععععععععععععااااااااااااااااااااااااااااااللللللللللللللللللللللللللللیییییییییییییییی ببببببببببببببببببببببببببببببببووووووووووووووووووووووووووووووودددددددددددددددددددددددد
    2
    عزیزم خیلی قشنگ بود میسسسی
    عاااااااااااااااااشقتم
    ایول.
    بسیار زیبا بود
    بسیار قشنگ عالی بود دستتون درد نکنه!!!!!!!
    عععععععععععععععععاااااااااااااااااااااااااااااااااااااالللللللللللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییییی 
    بود   
    پاسخ:
    خواهش می کنم :)

    خیلی زیبا است ممنون

    خیلییییییییییییییییی
                   عالیییییییییییییییییییی 
                                       بوددددددددددددددد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی