ادبیات پارسی

بستری برای انتشار دلنوشته هایم

ادبیات پارسی

بستری برای انتشار دلنوشته هایم

در این بلاگ جلوه های زیبای ادبیات و اشعار پارسی را با متون و داستان های زیبای ادبی به نمایش خواهیم گذاشت.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
پیوندهای روزانه

انشا ادبی با موضوع نماز

دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۳۱ ب.ظ

مسابقات انشای نماز هر ساله توسط اداره آموزش و پرورش برگزار می شود که شامل دو بخش نوشتن انشای ادبی با موضوع نماز و صحیح خوانی نماز است.

این مورد ، یکی از کار های من در این زمینه هستش که در سطح آموزش و پرورش ثبت شده و در صورت کپی برداری، مورد دوم حذف خواهد شد.
 

 
برای مشاهده ی انشای نماز به ادامه ی مطلب بروید

 

آنگاه که غرق در خواب غفلت هستم و در دریای کسالت فرو رفته ام بانگ زیبایی از گلدسته های ارغوانی و زیبای مسجد می آید و مرا با خود به سفری دور و دراز می برد ؛ سفری که چون غریق نجاتی مرا از اقیانوس بی کران وسوسه های شیطان نجات می دهد. رایحه ی عطر گل های بهشتی جهان را معطر می سازد و حی علی الصلاه مرا می برد تا باغ پرستو های رنگارنگ. این بانگ زیبا مرا می برد تا آسمان آبی و زیبایی که نه کران دارد و نه ستون و خدای تعالی آن را فقط و فقط بر اشرف مخلوقاتش آفرید ؛ بر همانی که روح در آن دمید و روزی بر او بخشید. اذان مرا به "نماز شهر" می برد با اینکه نماز خود دنیایی به عظمت کهکشان های بی کران تر از بی کران است. بانگ اذان را که می شنوم گویی ملائکه دم گوشم نماز را زنده می دارند. آری ... گویی آدمی خود جزئی از نماز است و برای یافتن نیمه ی خود به سمت سجاده های نماز می رود.

به پا می خیزم؛ گویی جهان دارد یک صدا حی علی الصلاه می گوید دگر بار کلام و کلمه، ثنای نماز را نمی تواند ؛ باز هم غرق سکوت می شوم. قطرات آب ، حمد خدای گفته و شکر می کنند که صرف وضوی مومنی شده اند. مسح را که می کشم ، گویی بهشت مقابلم مجسم می شود. به راستی که عجیب است آدمی و بزرگ است خدایی که همه چیز را بر آدمی هدیه کرد.

 

نماز چون دفتری است که یک خط در میان رکوع و سجده دارد. روز و شب هفده بار به سوی خدا می رویم و هربار به خودمان بر می گردیم. آنقدر از خدا دور شده ایم که باید از خودمان تا خدا سفر کنیم!

نماز مثال آسمانی با ستون نهان است و دریایی بی کران. هر آنقدر که عظمت اقیانوس نماز را بنگری کرانی بر آن نخواهی دید. سپاس خدایی را سزاست که آدمی را برای عبودیت آفرید و قرآن را برای هدایت  و نماز را کلید در بهشت.

ای نماز ! ای دریچه ی حُسن و نکویی! آنگونه با من باش تا ترکت برایم از مرگ هم سخت تر باشت. ای چون سرو والا و چون آسمان پاک ! مرا تا آنجایی برسان که خدا را با کل وجودم حس کنم ؛ جایی که نه در آن بدی هست و نه گناه. ای آنکه ترکت خلف شرع باشد! با من باش تا جایی که روحم با تن من است!

نماز پاک ترین اعمال و زیباترین عبادات و سالم ترین مناجات و ساده ترین احسان هاست. نماز چون کتابی بی نهایت است که از هر سو آن را بنگری به خیری رسی و از هر جایش آن را بخوانی به علمی رسی.

نماز چون عضوی از بدن روح آدمی است و روح تارک الصلاه چون تنی بی سر است. همانا که باغ ایمان پر از درختان سرو گون ثواب و گل های احسان است ؛ نماز کلید در باغ ایمان است واگر نباشد نه ایمان هست و نه احسان و نه ثواب. به راستی  کدام مسلمی عظمت می چشد و خوشی می بیند که تارک الصلاه باشد؟

ای نماز! چه پاکی و چه منزه ! چه زیبایی و چه جمیل! پس چرا تارک داری!؟

رایحه ی گل های داودی مسجد را فراگرفته است و عالم و آدم چون پرستو های بهشتی بال بال می زنند تا بروند به سوی خدا... همه در انتظار اند.  ناگاه بانگ اذان از آدمی عارف می سازد. نماز جماعت آدمی را به یاد گلستانی می اندازد که در آن از رنگی ترین گل ها تا ساده ترین اش همه و همه در حال عبودیت خدای تعالی هستند.

به راستی که قنوت آدمی را به دنیایی دگر می برد! چه لحظه ی زیبایی است. ربنا را که می گویم دیگر نمی دانم کجایم در آسمان یا زمین ؛ نزد خود یا خدا!!

رکوع! ... چه لحظه ی شیرینی است . تو را غرق در دریای معرفت می گرداند و تو می دانی که دگر بار مست معرفت الهی خواهی گشت. شیرینی رکوع تلخی گناهان را به باد فراموشی می سپارد. به سجده که می روی ، نزد خدا چون شید نورانی و چون ماه زیبا می شوی و گویی ستارگان را در جهنم حسد قرار می دهی.

نماز چون دری به سوی بهشت است. بهشتی که به جای شمع و گل و پروانه و خورشید و ماه ، سعادت و خوشبختی و سرزندگی با خود دارد.

ملائک به سویت می آیند و برکه ی وجودت را اقیانوس می کنند تا بروی به سوی خدا و به راستی که وضو چه لحظه ی دلچسبی است. گویا جهانی دگر بار تو را می نگرند و خدا نیز به تو خیره شده است. چه صحنه ای دلنشین تر از وضو و چه عبادتی زیبا تر از نماز!

حمد و توحید همه و همه رایحه زندگی دارد. وای بر مومنی که بوی مرگ داشته باشد و سوی شیطان رفته باشد. کسی با نماز همراه نشد مگر آنکه یزدان بر او بخشید و لطف رحمت شامل او گرداند.

تشهد یاد آور همان کلمه ایست که از اول پایش بودیم و باید می بودیم و کلمه ای که قلب را تسکین می بخشد و زندگانی را برکت. عدل خداوندی را دگر بار سلام گون به یاد می آوریم و بر همه ی آنان که در راه نماز زندگی بخشیدند صلوات می گوییم. پس چه لحظه ی زیبایی است!

الهی! حمد و ثنا تو را سزاست که مرا آدمی آفریدی و بر من نماز را هدیه دادی و با اسلام بر من زندگی بخشیدی. مرا ققنوس وار با نماز همنشین گردان و نگیر ز من این شیرین عبادتت را و مرا مثال همان امیری گردان که نماز برایش زندگی بود و سجود برایش مستی. مرا چنان گردان که دوری از نماز برایم به تلخی مرگ برای ظالمان بود.  با اینکه علم بر آن دارم که از خودم هم به خودم نزدیک تری اما چه کنم که انسانم و گاه آنقدر فراموشت می کنم که شیطان را در خود نظاره می کنم. پس ببخش بنده ات را که "انک انت التواب!"

نظرات  (۲۰۲)

این انشاء را کسی دیگری نوشته و دقیقا کپی پیس کردن !!!!!متاسفانه

  • امین حسن زاده
  • ممنونم اززحماتتون عالیه

    سلام

    من مبینا هستم برای ‌۳۱ اردیبهشت۹۹ آزمون انشای نماز دارم 

    برام دعا کنید

     خوب ولی یه چیزی رو هی با تشبیه و وآرایه توصیف کردی که مخاطب خسته میشه  بهتره هم دایره لغاتت وباز ترکنی وهم اینکه از  ترمز روی یه چیزی  وبزک  کردن اون دوری کنی چون از کلیت موضوت میری به جاده خاکی وتوحاشیه سعی کن کلیت وحفظ کنی  ودر عین حال از تکراری کردن مطلب دوری کنی تا بتونی مخاطبت وهم از دست ندی وهم اینکه سعی کن برای خوندن خط بعدی  تشنه نگهش داری البته میدونم این یکی کار سختی ولی کمک میکنه که خوب بنویسی  و از اینکه مثل همه بنویس هم دوری کن چون خوانده منتظر یه چیز جدیده که دلش وبلزونه حس درونی شو قلقلک بده  هیجان توی رگ هاش پمپاژ کنه ودر ضمن از نظر من متنی خوب که  وقتی می خونمش بدنم مور مور شه  در کل سلول هام وبلرزونه که این یکی نکرد امید وارم که یه نویسنده خوب بشی ولی با تفاوت  این یه پیشنهاد بود   فرستنده این پیشنهاد یه دوست کلاس نهمی  ممنون میشم که بخونیش نگهدار تو در زندگی آن لیلی من مجنون میان ابرهای کرامت برای زمین دلم ودل زیبایت برای نگاشتن این  تکه کاغذ به یاد  همانی که میداند اکنون کجایم و.................

    سلام اطفا حلال کنید چند تا جمله از متن زیباتون استفاده کردم

    سلام لطفا حلال کنید چند جمله می خوان استفاده بکنم

  • تسنیم محمدی
  • عالی بود اما زیاده

    عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بوذ

    عالللیییییییییی

    سلام خسته نباشید. حلال کنید چندتا از جملات تون رو در انشا استفاده میخواهم بکنم.

    خیلی خوب بود.

    عالی بود❤😍😘😚

    و دیگر هیچ

    خیلی عالی و قشنگ و پر از آرایه های ادبی بود

     

    سلام این فوق العاده بود 
    سلام وخسته نباشید ب همه لطفا متن جدید بگذارید
    ممنون
  • مجری صداوسیما
  • خیلی خوب بود من خودم نویسنده هستم و دوشنبه هم مسابقه استانی دارم
    ممنون
    عالی  زحمت کشی دید  ولی کمی زیاده  خیلی  دیگه ندارید
    عالی  زحمت کشی دید  ولی کمی کم
    سلام من دو هفته دیگه مسابقه دارم ممنون کمی ذهنمو باز کرد.
    عالیه 
    سلام میکنم خدمت شما من هم ذهنم خیلی باز شد چندروز دیگه هم ما امتحان داریم میخواستم ازتون تشکر کنم سایتونگ عالیه اگه میشه یکم موضوعا رو بیشتر کنید😘😘😘
    سلام من هفته ی دیگه امتحان شهرستانی دارم  از جمله هاتون می تونم استفاده کنم البته اندکی
    خیلی خوبه..من اولین باره شرکت میکنم خدا کنه قبول بشم برام دعاکنید
  • زهرا شیخ زاده
  • خیلی عالی و زیبا بود . موفق باشید❤❤❤❤❤🤩🤩🤩🤩😍😍😍😍😍😍
    ممنون خیلی خوب بود  
    ذهنم را بازدکرد 
    با تشکر موفق باشید 
  • ***☆☆☆nastaran****☆☆☆
  • سلام ممنون خیییییییئللللللیییییی عالی بود ‌👄👄👄👌👌👌👌👌😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
    خیلی ممنون عالی 
    فردا مسابقه دارم دعا کنید رتبه بیارم 😚🤗
    سلام ببخشید می خواستم ببینم که داور ها اگر قسمت های کوچیکی رو کپی کنیم  حدفمون می کنن؟
    سلام لطفا میشه مقدمه وبدنه و نتیجه را مشخص کنید

    سلام انشاتون خیلی عالی بود امیدوارم موفق باشید ولی اگه نمیخواید که کپی بشه پس لطفا چیزی تو وبلاگ نذارین چون حتما کپی خوهد شد.
    هدف از وبلاگ قطعا کپی کردنه حالا من نمیدونم شما چه هدفی داشتین ولی به هرحال اگه نمیخواین کلا حذفش کنید .قصد بدی نداشتم ولی واقعیت رو گفتم
    سلام ببخشید میشه لطف کنید انشاهاتونو عوض کن
    ممنون😊😊
  • امیر حسان
  • سلامم 
    خییییییییللللللللللللللللللللللی عالی ماشاءالله
    سلام ببخشید میشه انشا های تازه بذارید 
    ممنون
    سلام 
    ماه بابرکت رمضان برشما دوستان انشا نمازی مبارککک
    😶سلام انشای خوبی بود ولی تعدد جملات کوتاهی از دلنشینی متن کاسته
    عالییییییی بود .. بهتون تبریک می گم . منم 30 فروردین باید برای استانی امتحان بدم . لطفا برام دعا کنین ...
  • آوای باران
  • سلام نوشته تون خیلی عالی و پر محتوا بود برای شکوفایی ذهن خیلی مفید هست من فردا مسابقه استانی دارم اون جزوه ای که دادن ازش امتحان کتبی هم گرفته میشه ممنون میشم جواب بدید و مطمئن باشید اونقدری انصاف داریم که زحمت کس دیگری رو هدر بدیم...
    عالی بود ولی متنای خودم بهتره به نظرم کسی که تو همچین مسابقه ای شرکت کرده نباید کپی کنه چون اگه در این حد نیست چرا شرکت کرده

    با سلام و تشکر کار خیلی خوبیه و کلی آرایه داره که نشان از ذهن بسیار پخته و آماده شماست. من امروز مسابقه دارم یعنی 1 ساعت دیگه می خوام خیلی خودمونی در مورد احساسم به نماز بنویسم. ریسکه ولی یا برنده می شم یا بازنده. 
    از من به شما نصیحت از ذهن خودتون استفاده کنید چون داورای استانی مثل آب خوردن می فهمم و همه انشا های سایت های مختلف رو خوندن درضمن آرامش خودتون رو سر نماز خوندن حفظ کنید .
    عالی بود❤❤❤❤
    سلام  

    بنده هم در شیراز اول شدم

    دو هفته دیگه  مرحله استان  رو در پیش دارم

    لطفا انشا های  قوی و پایدار رو در وب قرار بدید
    با سپاس!
    امیدوارم متن ها و انشاهای زیبایی رو در وبلاگ بگذارید تا از خوندنش به وجد بیایم این...
    من تو شهر کرمان نفر اول شدم دارم میرم برا مسابقه استانی دو هفته دیگه امتحان دارم لطفا متن های بیشتری بذارید که من کمی ذهنم باز بشه تشکر میکنک🤓🤓🤓🤓🤓🤓🤓🤓
    سلام ممنون بابت متن زیباتون من فردا مسابقه دارم امیدوارم بتونم مقام بیارم...
    متن خوبی بود اما بهتره که فرد از ذهن خودش استفاده کنه. 
    ممنون تشکر من کپی کردم اول شدم
  • ╔═════ ೋღ paniz ღೋ ═════╗
  • عالیییییییییییییییییی بود واقعا آفرین

  • ╔═════ ೋღ paniz ღೋ ═════╗
  • سلام من شنبه مسابقه دارم و رقبای زیادی دارم تومدرسه که بدشون میاد برنده شم لطفا اونایی که شرکت کردن مشاوره بدن اگه میشه خودتونم مشاوره بدید در ضمن این انشا فوق العاده است و کپی ازش کار درستی نیست من با این موقعیتم بازم کپی نمیکنم راستی من پایه هفتم هستم 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏🙏🙏🙏🙏




    منم فردا سه شنبه مسابقه دارم .انشای خوبی بود. ذهنمو کمی باز کرد. 
    ممنون.
    وایی...
    من دو شنبه امتحانشو دارم
    انشا عالیه 
    دعا کنید رتبه بیارم😇
    سلام ابجی ستاره بله نمازم باید باصدای بلند بخونید.                                                    یاعلی مدد . خدانگهدار
    من فردا امتحانشو دارم دعا کنید اول شم😍
    من فردا مسابقه دارم .دعا کنید . سال اولمه
    عالی بود من پنج شنبه امتحان دارم برام دعا کنید چون هر سال رتبه میارم امسالم ازم توقع دارن
    واقعا خوب بود دستتون درد نکنه
    اونایی که تو مسابقه شرکت کردن نماز هم خوندن تو مسابقه؟

    سلام .واقعا اناشی بی نقص و بسیار زیبایی بود و من عاشق این انشا شدم اگه میشه انشا های دیگری هم بگذارید

    سلام دوستان من دوشنبه مسابقه دارم سه ساله که شرکت میکنم ورتبه اوردم لطفا ازجملات زیباتون بفرستید.باتشکر . التماس دعا.
    سلام به همه دوستان.من پنج ساله که در مسابقات انشای نماز شرکت میکنم سه بار به مرحله کشوری رفتم و در مسابقات سال 95در مشهد مقام سوم کشور رو بدست آوردم
    یه توصیه برای همه دارم و اون اینک اگه قرار باشه از روی یه انشای آماده انشای خودتونو بنویسین ب هیچ جایی نمیرسین.مطمئن باشین...
    این توهین به شخصیت خودتون و داوران مسابقاته.چون خودم تو شرایط مسابقات کشوری بودم اینو میگم...☝👊👍
    درضمن ممنون از نویسنده خوش ذوق این متن دوست خوبم😉😻
    انشا نمازتون عالیه اما                               



    میشه ازش کمک گرفت؟؟؟؟؟؟خواهش🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔💖💖💖💖💖💖💖💖
    انشا عاللللللللللللللییییییییههههه
    خوب بود من روز جمعه امتحان انشای نماز دارم اگه میشه لطفا متن جدیدی بزارید که بتوانم به خوبی از این متن استفاده کنم
    دیگه حرفی برای گفتن نذاشتی.واقعا عالیه
  • امیرحسین
  • عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالللللللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییییییییییییی


    خدا وکیلی چجوری اینو نوشتی توپه
  • خوشمل خانوم
  • سلام انشا تون عالی من دوست داشتم 👍👍👍👍👍👍👌👌👌👌👌
  • خوشمل خانوم
  • سلام انشا تون عالی من دوست داشتم 👍👍👍👍👍👍👌👌👌👌👌
  • خوشمل خانوم
  • سلام انشا تون عالی من دوست داشتم 👍👍👍👍👍👍👌👌👌👌👌
     این انشا عالی بود .
  • زهرا نظری
  • انشاتون عالی بود 
    اشکالی نداره فقط از قسمتهاییش استفاده کنیم؟ عینا نه ولی برخی جملات میتونم تو انشام استفاده کنم؟ با تشکر

    ععععععععععععععععاااااااااااااااااااااااللللللللللللللییییییییییییییییی

    بااجازه بعضی از کلمات رو کپی خواهم کرد

  • عالی ایول
  • عالی بود
    سلام خوب بود من استاد ادبیات هستم وبهترین انشاهای کشور به اسمم تبت شده
    سلام انشای خوبی بود اما اینجا یه مشکل داشت:
    نماز چون عضوی از بدن روح ادمی است 
    بالاخره بدن یا روح؟روح بدن نداریم
  • سعید رمضانی
  • باسپاس و تشکر فراوان انشای زیبای شما بنده را تحت تاثیر قرار داد لطف کنید مقاله ای در مورد اذان منتشر کنید .و السلام . سپاس
    میشه یکم ازجملاتتون استفاده کنم.....یکم...لطفا
    سلام.من فردا مسابقه انشای نماز دارم....
    وووی
    تازه تمروز گفتن بم...

    اممم
    اگ  اجازه میدین ی کوچولو از کلماتتو استفاده کنم
    ب ویم سر بزن:-)
    عالی

    چطور حفظ کنیم کاشکی شرکت نمیکردم
    انشاتون خیلی خوب.بارک الله..من کلاس هشتم هستم ..خیلی تاثیرگذاربود.
  • سمیه عموری
  • انشات عالی بودسپیده.......
    سلام من میتوانم این انشا را کپی کنم؟!
    میشه یه راهنمایی درباره ی چگونگی مسابقات بین مدارس انشای نماز بکنین
    سلام انشاتون واقعا عالی و تأثیر گذار بود اما اخر انشا یکم مشکل داشت و با چندتا حذف کلمه و اضافه کردن چندتا جمله عالی میشود. در کل عالی بود متشکرم.

  • سپیده جووووون💖💖💖💖💖💖💖
  • سپیده ام دیگه شما کی باشی😎😎😎😎
    شمایی که نوشته ای سپیده جون کی هستی
  • سپیده جووووون💖💖💖💖💖💖💖
  • عااااااااااااااااالی خیلی با حال بود من که خوشم اومد💖💖💖💖🖒🖒 لایک دارین من سپیده ام
    سلام خسته نباشید انشای خوبی بود ولی از کلمه هایی استفاده کرده بود که درکش سخت بودولی بازم ممنون از انشای خوبتون ♡🤗
    خوبه 
    باسلام وخسته نباشید انشاها واقعا مورد پسند بود.

                  بسم الله الرحمن الرحیم                                                                                                            با سلام دانش اموزانی که ازروی انشاهای سایت ها تقلب میکنید وبعد اونا حفظ میکنید دست ازاین کارتون بردارید چ.ون حق الناس وبعد موقع داوری داور متوجه کارشده وبه طور کل حذف خواهید شد . من بهترین داور جهانی هستم که حتی یک نگاه هم که به برگه کنم سشریع متوجه میشوم  اگر این انشاهارادیدید اینها فقط زمینه ای است تا دانش اموز ذهنش باز شود موفق باشید خدانگهدار ...

    بدون شرح عالی بود...
    جزوه شما خیلی عالی هست  توی مسابقاته انشای نماز مقام اول  شهرستان واستان راکسب نمودم با تشکر از جزوه شما

  • ایستاده پشت رهبر
  • باسلام نه ازخود جزوه امتحانی گرفته نمیشود جزوه راباید بخونید بعد باتوجه به چیزهایی که داخلش گفته انشابنویسید .  انشاالله که موفق باشید  باارزوی کسب رتبه ی اول  یاعلی مدد   خدانگهدار.
    سلام
    انشاتون زیبا بود
    شما اطلاعی درباره ی اینکه از جزوه ی نگارش هم امتحانی در مسابقات استانی گرفته میشه ندارید؟
  • ایستاده پشت رهبر
  • باسلام دوره دوم متوسطه فقط تاکشوری دارند وکلاس نهم که جزو متوسطه اول هست ندارد  موفق باشید یاعلی مدد خدانگهدار
    سلام ..من پنجشنبه مسابقه استانی دارم بنظرم اصلا مسابقه طوری نیست که شما یه انشا حفظ کنی و بری بنویسی ‌، شما ففط باید ذهن متفکری داشته باشی و مغزت رو تقویت کنی ، چون اونجا موضوعاتی میدن که شاید با انشای که شما حفظ کردی زیاد جور در نیاد .... پس باید ذهنمون رو فعال کنیم که بتونیم هرچی موضوع دادن رو خوب ارائه بدیم....ممنونم
    درضمن، متنی که شما نوشتید هم بسیار عالی و فوق العاده بود ....👍👍👍👍
    عالیه انشا
    سلام دوستان خسته نباشید من در مسابقات منطقه ای انشای نماز اول شدم و قراره اردیبهشت امسال بریم واسه مسابقات استانی و مسئول پرورشی دبیرستان ما چیزی از جزوه نگارش و ضوابط و مقرارت نوشتن انشا در مرحله استانی به ما نگفته اگر شما چیزی میدونید یا جزوه ای دارید ممنون میشم ذکر کنید یا عکس جزوه تون رو بزارید 


    تشکر
    یه چیز دیگه 
    مگه ققنوس پرنده نیست؟ پس ققنوس وار دیگه چیه؟
    البته لازم به ذکر هست که انشای شما قابل تحسین و سرشار از معانی و مفاهیم دور و نزدیکه

    سلام به همگی 
    من تو انشای نماز تو منطقه اول شدم(رشت) فردا استانی مسابقه است . میخواستم بدونم که ذکر وضو رو باید یاد بگیریم؟
    سلام.یه سوال داشتم برا کلاس نهمی ها مرحله کشوری هست یافقط برا دبیرستانی هاست؟
    سلام رتبه اول تو شهرستانم میگم این شیوه های نگارش چطوریه
  • ایستاده پشت رهبر
  • سلام محدثه خانم وروشناخانم  سال نومبارک    من پارسال استانی رفتم جزوه که واسه استانی میدن بایدبخونیش وچیزهایی روکه گفته رعایت کنی وامتحانی ازجزوه نمیگیرن مسابقه شهرستانی هم چندتا موضوع میدن ویکی روانتخاب میکنی ومینویسی مثل تومدرسه که انشامینویسی برگزارمیشه منتها یه صحیح خوانی نمازهم دارید که ازتون میگیرند        انشاالله که موفق باشید ورتبه اول روبیارید   یاعلی مدد خدانگهدار
    آزمون جزوه ی  نگارش مسابقات چگونه است؟
    سلام من مسابقه ی استانی دارم میشه بگیدمسابقش چگونه برگزار میشه
    سلام . فردا مسابقه شهرستانی دارم . میتونم چند تا از جملات انشاتون رو استفاده کنم ؟

    عالی بود ممنون انشاالله که موفق باشید ایستاده پشت رهبر
  • نحن صامدون
  • بله دوست عزیز بنده رتبه اول اوردم
  • ایستاده پشت رهبر
  • خیلی ممنون ازنظرشما دوست گرامی نحن صامدون شماهم شرکت کردید مسابقه ؟؟؟
  • نحن صامدون
  • سلام دوست گرامی(ایستاده پشت رهبر)انشاالله که به یاری خداوند موفق باشید
  • ایستاده پشت رهبر
  • سلام ببخشید من پارسال استانی رتبه اول شدم امسال موقعیت فرق میکرد
    دوست عزیز خوب بود من در مسابقات استانی اول شدم .بدون مخ باید تشبیه های خیلی بهتری به کارببری پس شعر نو زیاد بخون تا از فقر جملات به بیرون دریابی
  • ایستاده پشت رهبر
  • سلام انشای نماز شهرستانی رتبه سوم شدم اعتراض زدم به نظرتون فایده ای داره؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام خیلی عالیه. احتمالش هست و به امتحانش می ارزه. موفق باشید
    اگه میشه لطف کنید یه انشای دیگه هم بایه موضوع دیگه بنویسید ممنون .................
    سلااممم عااااااااااااااااااالللللللللللللللللللیییییییییییییییییی بووووووووووووووووود
    سلام من فردا مرحله شهرستان باید بدم  ولی انشام داستانه .ادبی نیست
    سلام من اولین باره شرکت کردم قبول شدم برای شهرستان ولی انشایی که نوشتم ادبی نیست
  • ایستاده پشت رهبر
  • به نام خالق زیبایی ها

    من انشای نمازرفتم مسابقه بعضی جمله هاتون رونوشتم اشکالی نداره گفتم که دیگه عذاب وژدان نداشته باشم خیلی ممنون .خدانگهدار. 

    با سلام متن عالی بود.من دارم یه کتاب درمورد نماز مینویسم از متن شما خوشم اومده اگه قبول کنید متن شما با اسم خودتونو  توی کتاب چاپ کنم اگه قبول کردین توی تلگرام یا واتساپ پیام بدین ممنون09308063810من رضا محمدی هستم16 سال از خوزستان
    پاسخ:
    اشکالی نداره میتونید این نوشته رو استفاده کنید. 
  • ایستاده پشت رهبر
  • باسلام به همگی انشاهابسیارزیبا بود .
    پاسخ:
    ممنون . خیلی لطف دارید.
    دوستان خودتون بنویسید چرا کپی؟؟؟؟
    حق بقیه ضایع میشه
  • ایستاده پشت رهبر
  • کیا تومسابقه شرکت کردن؟
  • ایستاده پشت رهبر
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    خیلی خوب بود ممنون خداقوت یاعلی مدد فردامسابقه دارم واسم دعاااکنید خیلی ممنوووووووووووووون میشممممممم.

    سلام اشکالی نداره که از بعضی جملات استفاده کنم ؟

    دوستان من فردا مسابقه دارم واسم خیلی دعا کنید ممنون.

    پاسخ:
    استفاده در حدی که کپی عینی نباشه مشکلی نداره. امیدوارم موفق باشید.
    سلام و عرض ادب خدمت دانش آموز عزیز : باید به عرض برسانم که این نوشته فقط یک الگو هست و جهت آشنایی با نحوه نوشتن انشای نماز . نه اینکه مستقیما دانش آموز عین این مطالب را حفظ کند و در جلسه بر روی برگه مسابقه بنویسد. با این کار حق دیگران ضایع می شود و این حق کشی بر عهده اوست.
    ناگفنه نماند بنده به عنوان داور مسابقات چندین سال است که نوشته هایی که از روی اینترنت نوشته می شوند  را به راحتی کنار می گذارم و داوری نمی کنم.
    پاسخ:
    سلام . واقعا ممنونم ازتون بابت این نکته. این حرفیه که مدت ها دارم به دوستان میگم اما باز هم روزانه تعداد زیادی گزارش کپی به پنل من میاد. هدف من از این وبلاگ دقیقا همونی هستش که شما گفتید یعنی ارائه ی چند الگو برای بهتر شدن دید و باز شدن ذهن نوجوانان در انشا و پیشرفتشون در انشا با دیدن نمونه های مختلف.  و من به هیچ وجه راضی نیستم کپی بشه از رو انشا هام. بسیار خوشحال شدم از کامنتتون . ممنون 
    عالی 
    ببخشید نمیشه خلاصه اش رو برامون تهیه کنید من می خواهم اینو حفظ کنم برای امروز تورو خدا 
    انشای عالی است ممنون من از چند تا جملتون کپی کنم اشکالی نداره؟
    خوب بود ولی مشکل کوچیکی ک داشت پریدن از یک موضوع به موضوع دیگر در هر بند وجود داشت
    اون چیزی که دنبالش بودم نبود اگه مطلبتونو تقسیم میکردید مثلا درمورد تاثیر اذان یا تاثیر نماز درروح وروان بهتر بود ولی بازهم خوب بود مرسی..
    پاسخ:
    این فقط یک الگو هستش که شما میتونید از بخش هاییش الگو برداری کنید و انسجام این مطلب برای  شما اهمیت چندانی نداره چون قرار نیست کپی کنید و صرفا از برخی توصیفات متن برای باز شدن ذهنتون می تونید استفاده کنید. ممنون
    ممنون عالی بود فقط الان این رتبه اورده است یا نه!!!!!
    پاسخ:
    والا یه سری از دوستان که عین انشا رو کپی کردن(و کارشون خیلی زشت و غیرقابل قبوله) در کامنت گفتن که تونستن رتبه بیارن.
    سلام ممنونم بسیار عالی بود لذت بردم
    ممکنه اسم نویسندش رو هم بذارید؟
    پاسخ:
    محمد حسین محمدی
    سلام عالی بود خیلی کمکم کرد ممنونم

    طولانیه ولی اگر خلاصه بشه بسیار عالی میشه ولی مر30
  • خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • اوم
    خوب بود مرسی
    متونم خلاصه شده این رواستفادهکنم
    پاسخ:
    الگو برداری اشکالی نداره اما کپی برداری عینی درست نیست حتی به صورت خلاصه مگر اینکه اسم من و این وبلاگ ذکر بشه
    ممنون متشکر ه طف این ولاگ توانتم مقاله خودم را تمام کنم
    عاااااااااااااااااااااااااللللللللللللللللللللییییییییی بود خیییلی به دردم خورد بازم میگم خخخخخخییییییییییییللللللللللللللللیییییییی عععععااالللللیییی بوووود
    سلام..مرسی بابت این انشای زیبا و پراز درک

     اگه اجازه بدید ازاین انشا استفاده کنم
    پاسخ:
    استفاده در حدی که بخونیدش و از بعضی تعبیراتش در انشای خودتون استفاده کنید اشکال نداره ولی کپی نه
  • ZZZZZZZZZ=MMMMMMMM
  • باعرض سلام  عالیه میفهمی عالی

    با سلام لطفا در دفعات بعدی انشا های کوتاه تری بنو سید جون وقتی که ما بخوا هیم بنویسیم وقت زیادی گرفته می شود

    پاسخ:
    خب قرار نیست عینا کپی کنید که. این مطالب صرفا برای این هستند که بخونید و ذهنیتتون نسبت به موضوع بهتر بشه از یک سری از بخش ها الگو برداری کنید و خودتون انشاتون رو بنویسید.
  • ابراهیم مباشری
  • با سلام خدمت ادمین وبلاگ آقای محمدی شما چه به خواهید یا نخواهید کپی میشه یا نزارید یا هم بزارید مردم استفاده بکنند.
    باز هم ممنون بابت گذاشتن این متون در این جا
    کوچک شما : ابراهیم مباشری
    اگر تند بادی برآید زکنج                              به خاک افکند نارسیده ترنج
    پاسخ:
    قبل از هر چیزی ممنونم که نظرتون رو بهم منتقل می کنید. واقعیتش هدف من از این وبلاگ اینه که دوستان با خوندن این نوشته ها با ذهن باز تر و نگاه جدیدتری انشا های خودشون رو بنویسن ولی اینکه کسی این نوشته ها رو بدون هیچ زحمتی به اسم خودش به معلم یا مسابقات ارائه بده خیلی حرکت زشت و ناجوانمردانه ایه و حق خیلی ها ضایع میشه. کسی که از یه سری از بخش ها الگو برداری میکنه هیچ اشکالی نداره اصلا هدف وبلاگ همینه . ولی کپی کار درستی نیست . ممنون
    خیلی خوب بود عزیزم
    سلام
    انشای زیبایی بود
    سه بند اول بسیارعالی بود اما به بعدش یشترجنبه توضیحی داشت
    ولی درکل خوب بود
    موفق باشید
    پاسخ:
    ممنون . بله اواخرش یکم عجله ای شد
    حتما به وبلاگم ی سری بزن
    امید وارم خوشت بیاد عزیزم
    سلام دوست عزیز
    ممنونم استفاده کردم
    حلالم کنید اگه برنده شدم  خیلی ببخشید مجبورم  
    سلام خیلی خوب بود
    خوب بود ولی نه زیاد
    طولانی کردن زیادش مضر بود و به کارتون صدمه زد ولی روی هم رفته خوب بود
  • شهرام واحدوست
  • سلام خوب بود حلال کنید به استان راه پیدا کردم
    سلام از چنتا از جملات شما برای انشام استفاده کردم  حلال کنید اگه راضی نیستید بگید تا حذفش کنم 
    ممنون
    عالی بود 
    ازبعضی جملاتش استفاده کردم 
    حلال کن :)
    ممنون خوب بود
    عااااااالیییییییییی
    عالی بودواقعا عالی بود ممنون
    عالی بود
    خبس خبس
  • زهرا جوووووووووووووووووووووووون
  • عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود ممننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننووووووووووووووووووووووووووووووووووووننننننننننننننننننننننن
    عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــی

    عاااااالی بود.ممنون
    وحححح چرا انقد بلندهههههههه چشامام از جا در اومدن خو
    عالی بود واقعا شما مهارت زیادی در نوشتن دارید
  • عشق نویسندگی
  • عالی
    کارتون بیسته ولی کاش بروز رسانی بشه لطفا
    زیبا بود 
    خیلی ممنون عالی بود از مرحله منطقه ای به استانی راه پیداکردم

    متن خوبی بود ممنون

    خوب بود خسته نباشید
    سلام ممنون از امکانات خوبتون عالی نوشتی حلال کن چون من می خوام این و برای شنبه مسابقه انشا نویسی بنویسم 

    به نظر من واقعا عالی بود و تعریف بیشتری نمیتونم بکنم چون انقدر زیبا بود که نمیدونم چطوری بیان کنم 
    منم فردا مسابقه استانی انشای نماز دارم امیدوارم خوب باشه
    ممنون  
    واقعا متن بی نظیر و زیبایی بود.ممنون
    خیلی خیلی عالیه  به دردم خورد ممنووووون

    سلام.

    انشای فوق العاده ای بود.میشه با نویسندش صحبت کنم؟کمک میخوام.مسابقه دارم.

    عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود
    حرف نداره من که انشا 20شدم
    عالی بود ممنونم
    عالی

    عاغا حلالم کن
    کپی کردم
    میتونم برای مسابقه انشا نماز استفاده کنم
  • فاطمه سیفی
  • ممنون ذهنمو حسابی باز کرد اما نمیتونم عینا اینو بنویسم چون تقلبه وگناهه

  • فاطمه خانم
  • بسیار زیبا
    خیلی خوب بود اما در مسابقات اگر بیش ار 12 خط باشه حذف می شی
    سلام دوست من متنت خوب بود و بعضی از توصیفاتت بسیار دلچسب ...
    اما متنت یه ایرادی داشت البته این نظر شحصی منه و شما خودتون استادین 
    به نظر من پیوستگی ونظم لازم رو نداشت یعنی اخراش اینجوری بود اولاش رعایت کرده بودی 
    مثلا بین توصیفات ارکان نماز باز از وضو صحبت کرده بودی میتونستی همون متنو اول نوشتت بیاری یا اخرش تا انسجام نوشتت به هم نخوره...
    بازم مرسی به خاطر متن زیباتون :-)
    خیلی  خیلی قشنگ بود.
    به نظر من عالیه واقعا خواننده رو جذب میکنه چون احساسی نوشته شده.
    خیللللی عالی بود واقعا خوشم اومد
    عالیه من برای نوبت اول این انشا رو مینویسم حلال کن
    ادامه ی مطلب سایت کجاس؟
    حال کردم .حلال کن.
    عالی بود دوست عزیز فقط اگه کسی عضو مسلبقه باشه و ازاین متن رو نویسی کنه چی میشه یعنی انشاش رد میشه

    عالی بود

    ممنون

    واسه چی شعر نمیگی استعدادت عالیه واقعا میشه گفت خوبه اگر جدی جدی کار خودت باشه پس میتونی شعرم بگی ناامید نشو ... موفق باشی...

    خبلی قشنگ بود .ممنونم.واقعا استفاده کردیم...
    بنده محمد شیخ روشندل هستم نفر اول مسابقات انشای نماز خراسان رضوی بهترین نحوه انشا نویسی شعر هست و من هم شعری ارائه دادم در این زمینه و خوشبختانه موفق ب کسب مقام هم شدم دوست عزیز شماهم توانایی نوشتن شعر رو دارید و بهتون پیشنهاد میکنم این جملات زیبا رو در شعر بیاری...موفق باشی ...
  • یه بنده خدا
  • عالی بود ممنون.

  • فاطمه ازادی
  • بعنوان یک انشای مدرسه ای عالی است
    متن تون خوب بود

    عالی هست


    جملات وکلمات همه توصیفی ومتن کاملا احساسی است  واگر انتخابی استانی یا کشوری باشد نشان دهنده داوری نادرست است  بعنوان انشای مدرسه ای عالی است   
    فوق العاده بود...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی